Strona ta wykorzystuje cookies 🍪 W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".
tel. 63 27 20 810 lub 63 26 27 503  um@kolo.pl  |  3 Grudnia 2022 r. Imieniny: Franciszka i Ksawerego

Drużyna X1 ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Kole zwyciężyła w INFOGRZE 2022

Dodane: 08 Listopad 2022  09:55:58   Opublikował: Piotr Kapalski
Białe woreczki z logotypem INFOGRY 2022
Gra miejska zorganizowana przez Stowarzyszenie Infowioska w partnerstwie z Zespołem Szkół Technicznych w Kole dla szkół podstawowych odbyła się w piątek, 21 października. Wzięły w niej udział pięcioosobowe drużyny wraz ze swoimi opiekunami.
Zabawa rozpoczęła się o godzinie 9:00 w Ratuszu Miejskim. Młodzież i opiekunów przywitali przedstawiciele stowarzyszenia - Marcin Żyliński i Zbigniew Pawłowski. Po krótkim wyjaśnieniu podstawowych zasad, grę oficjalnie zainaugurował Zastępca Burmistrza Koła - Lech Brzeziński.
 
Drużyny po otrzymaniu pierwszych wskazówek wyruszyły w teren, by w przestrzeni miejskiej odnaleźć siedmiu agentów. Aby trafić na trop każdego z agentów uczniowie musieli rozwikłać jedną zagadkę logiczną. Agenci dla uczestników gry mieli przygotowane zadania z zakresu informatyki, logiki, matematyki i kryptografii. Za każde poprawnie rozwiązane, przekazywali drużynie klucz w postaci litery do hasła finałowego. Etap miejski trwał 2,5 godziny, a drużyny radziły sobie w nim zupełnie nieźle. Prawie wszystkie zdobyły maksymalną ilość kluczy.
 
Po powrocie do sztabu gry rozpoczął się etap finałowy. Drużyny do otwarcia miały sejf, w którym znajdowała się nagroda główna. Do otwarcia sejfu potrzebne było hasło, na które składały się zdobyte wcześniej klucze. Dodatkowo, drużyny mogły dokupić klucze w zamian za doliczenie czasu otwierania sejfu. Taktyka drużyny X1 okazała się najbardziej skuteczna. Młodzież od razu dokupiła wszystkie klucze, co znacząco skróciło odgadywanie przez nią hasła. Po około 8 minutach wytężonego wysiłku umysłowego młodzi uczestnicy ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Kole otworzyli sejf i tym samym wygrali Infogrę.
 
Wszyscy uczestnicy zabawy otrzymali nagrody pocieszenia w postaci drobnych upominków i słodkiej niespodzianki, a do puli wygranych trafił voucher na wspólną zabawę w kręgielni oraz indywidualne karnety na seanse filmowe w kolskim kinie MDK.
 
Zgodnie z przewidywaniami Infogra okazała się świetnym pomysłem na praktyczną lekcję informatyki połączoną z aktywnością fizyczną. Podczas zabawy młodzież korzystała z nowoczesnych technologii, doskonale się bawiąc. Mimo niemałego wysiłku, zarówno umysłowego, jak i fizycznego, uczestnicy byli bardzo podekscytowani i zadowoleni z rozgrywki, szczególnie podczas etapu miejskiego, który uznali za niezwykłą przygodę.
 
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy, a wszystkim drużynom dziękujemy za udział w naszej zabawie. Infogrę 2022 zorganizowało i przeprowadziło stowarzyszenie Inforwioska, a zadanie zostało dofinansowane z budżetu Gminy Miejskiej Koło.
 

Blog Burmistrza
Miasta Koła

Kalendarium wydarzeń

Strona stworzona przez F&A MEDIA