Strona ta wykorzystuje cookies 🍪 W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".
tel. 63 27 20 810 lub 63 26 27 503  um@kolo.pl  |  28 Marca 2024 r. Imieniny: Anieli i Jana

Informacja o naborze wniosków na usuwanie azbestu

Dodane: 10 Maj 2017  14:55:00   Opublikował:
Informacja o naborze wniosków na usuwanie azbestu
Starosta Kolski informuje, że dzięki zaangażowaniu Wydziału Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Kole Zarząd Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu planuje udzielić pomoc finansową w wysokości 157 000,00 zł ze środków WFOŚiGW w formie dotacji, na wsparcie realizacji przedsięwzięcia p.n.: "Realizacja programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie powiatu kolskiego w roku 2017".

W ramach realizacji programu usuwania azbestu Zarząd Powiatu Kolskiego podjął uchwałę zatwierdzającą regulamin finansowania ww. przedsięwzięcia.

Założeniem Programu jest wyeliminowanie negatywnych skutków zdrowotnych i środowiskowych spowodowanych azbestem, poprzez m.in. sukcesywną eliminację wyrobów zawierających azbest z naszego otoczenia oraz ich bezpieczne i prawidłowe unieszkodliwienie na składowisku posiadającym odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwianie wyrobów azbestowych.

Powiat zamierza udzielić pomocy właścicielom/zarządcom obiektu budowlanego pokrytego płytami azbestowo - cementowymi lub właścicielom/zarządcom nieruchomości, na której są składowane odpady azbestowe.

Osoby zainteresowane uzyskaniem pomocy muszą spełniać nastepujace warunki:
  • posiadać tytuł prawny do obiektu zlokalizowanego na terenie naszego powiatu,
  • w zależności od charakteru planowanych prac przedłożyć zgłoszenie lub uzyskać pozwolenie na budowę od Starosty Kolskiego, jako organu administracji architektoniczno-budowlanej,
  • przedłożyć wypełniony wniosek do miejscowego Urzędu Gminy.
Wnioski można składać w terminie od 11 maja 2017 r. do 31 sierpnia 2017 roku.
 
Rozliczenie projektu odbywać się będzie w formie bezgotówkowej, czyli poprzez finansowanie prac polegających na demontażu, zbieraniu, transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest z terenu nieruchomości znajdujących się na terenie powiatu kolskiego. Wykonawcą zadania będzie firma wyłoniona przez Starostwo Powiatowe w Kole w drodze procedury zamówienia publicznego. Kwota dofinansowania przedsięwzięcia może wynieść do 100% kosztów demontażu i odbioru eternitu lub 100% samego odbioru zdjętego już eternitu. 

Środki na finansowanie zadania w formie dotacji, pochodzą z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu, Budżetów Gmin powiatu kolskiego oraz z środków własnych z Budżetu Powiatu.

Do pobrania:

Blog Burmistrza
Miasta Koła

Kalendarium wydarzeń

Strona stworzona przez F&A MEDIA